Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: SMR.AF.100.0012.24Drukuj informację Ogłoszenie numer: SMR.AF.100.0012.24Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Aplikant lub Młodszy Strażnik
Miejsce pracy: Straż Miejska w Rybniku
Wymiar etatu: pełny etat
Ilość etatów: wiele
Wydział: Straż Miejska w Rybniku
Data udostępnienia: 2024-06-13
Ogłoszono dnia: 2024-06-13
Termin składania dokumentów: 2024-06-27 00:00:00
Nr ogłoszenia: SMR.AF.100.0012.24
Id ogłoszenia: SMR.AF.100.0012.24
Zlecający: Arkadiuz Kaczmarczyk
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- ukończone 21 lat,
- posiadanie co najmniej wykształcenia średniego,
- sprawność pod względem fizycznym i psychicznym,
- uregulowany stosunek do służby wojskowej,
- posiadanie nienagannej opinii,
- korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- znajomość regulacji prawnych z zakresu: ustawy o strażach gminnych, ustawy o środkach przymusu bezpośredniego i broni palnej (w zakresie dotyczącym straży miejskiej),
- znajomość topografii miasta oraz ogólna wiedza o Rybniku.
b. Wymagania dodatkowe:
- posiadanie prawa jazdy kat. B,
- zdolności organizacyjne i wysoka kultura osobista
- komunikatywność i umiejętność pracy w zespole
- odpowiedzialność i systematyczność
- rzetelność i sumienność
- umiejętność interpretacji i stosowania przepisów
- inicjatywa i umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów
- dyspozycyjność
- kreatywność
- zaangażowanie
- odporność na stres
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
zgodnie z art. 11 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (Dz. U. z 2021 poz. 1763 t.j.) w tym w szczególności:
- ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych;
- czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego – w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym;
- kontrola publicznego transportu zbiorowego - w zakresie określonym w art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1343 t.j.);
- współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń;
- zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia;
- ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej;
- współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych;
- doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te zachowaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu i zdrowiu innych osób;
- informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi;
- konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
8.16%
V. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (załącznik nr 1)
- kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie w zakresie niezbędnym do aplikowania na wybrane stanowisko,
- kserokopia dokumentów potwierdzających przebieg zatrudnienia w zakresie niezbędnym do aplikowania na wybrane stanowisko,
- kserokopia prawa jazdy w zakresie niezbędnym do aplikowania na wybrane stanowisko,
- kserokopia książeczki wojskowej, potwierdzająca uregulowany stosunek do służby wojskowej w zakresie niezbędnym do aplikowania na wybrane stanowisko,
- oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego (załącznik nr 2),
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych (załącznik nr 2),
- oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (załącznik nr 2),
- oświadczenie kandydata o posiadaniu nienagannej opinii (załącznik nr 2),
- oświadczenie kandydata od kiedy może nastąpić zatrudnienie (załącznik nr 2),
- oświadczenie kandydata o przyjęciu do wiadomości faktu, iż informacje zawarte w ofercie stanowią informację publiczną (załącznik nr 2),
- oświadczenie kandydata o przyjęciu do wiadomości faktu obowiązku publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej danych osobowych w przypadku zatrudnienia w wyniku przeprowadzonego naboru (załącznik nr 2),
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niewskazanym w przepisach prawa pracy, w tym szczególnej kategorii danych osobowych zawartych w złożonych dokumentach (załącznik nr 2)
- Klauzula informacyjna – RODO (załącznik nr 3)
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2024-06-27 00:00:00
b. Sposób:
Dokumenty w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Kandydat na stanowisko: aplikant lub młodszy strażnik” należy składać w terminie do 27 czerwca 2024 roku, bezpośrednio w siedzibie Straży Miejskiej w Rybniku przy ul. Władysława Stanisława Reymonta 54, 44-200 Rybnik.
c. Miejsce:
Dokumenty w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Kandydat na stanowisko: aplikant lub młodszy strażnik” należy składać w terminie do 27 czerwca 2024 roku, bezpośrednio w siedzibie Straży Miejskiej w Rybniku przy ul. Władysława Stanisława Reymonta 54, 44-200 Rybnik.
VII. Informacje dodatkowe:
- Dokumenty, które wpłyną do Straży Miejskiej niekompletne lub po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Informacja o wyniku naboru będzie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń w Straży Miejskiej w Rybniku - zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
- Informacja o wynikach naboru zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- Informujemy, iż nieodebrana w ciągu miesiąca, od zakończenia procedury naboru, dokumentacja, złożona do celów rekrutacji zostanie zniszczona.
- Informujemy, iż skontaktujemy się wyłącznie z osobami, które spełniły wszystkie wymogi formalne zawarte w niniejszym ogłoszeniu.
- Planowane zatrudnienie nastąpi w miesiącu lipcu 2024 r.
VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej RODO), informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Straży Miejskiej w Rybniku jest Komendant Straży Miejskiej w Rybniku, z siedzibą przy ul. Władysława Stanisława Reymonta 54, 44-200 Rybnik.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych:
- listownie, kierując korespondencje na adres siedziby Administratora,
- poprzez adres e-mail sekretariat@sm.rybnik.pl.
- Celem przetwarzania jest przeprowadzenie rekrutacji, w tym nawiązanie kontaktu na etapie prowadzenia tego procesu oraz nawiązanie stosunku pracy w przypadku pozytywnego jego zakończenia.
- Pani/Pana dane osobowe będą przedstawiane na podstawie:
- art. 6 ust. 1 pkt c RODO – w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji, na podstawie uprawnienia wynikającego z art. 22¹ Kodeksu pracy oraz nawiązania kontaktu na etapie prowadzenia procesu rekrutacji,
- art. 6 ust. 1 lit. e RODO – w celu niezbędności wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym,
- art. 6 ust. 1 lit. f RODO - w celu realizacji uzasadnionego interesu administratora w zakresie danych pozyskanych od Pani/Pana w trakcie procesu rekrutacji w związku ze sprawdzeniem Pani/Pana umiejętności i zdolności potrzebnych do pracy na określonym w ogłoszeniu stanowisku. Podstawą przetwarzania tych danych jest nasz uzasadniony interes,
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit a RODO – w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji, na podstawie Pani/Pana zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych, tj. danych osobowych niewymienionych w Kodeksie pracy, a przekazanych w dokumentach aplikacyjnych. Podanie przez Pana/Panią dodatkowych danych osobowych, będziemy traktowali jako udzielenie nam świadomej i wyraźnej zgody na ich przetwarzanie na potrzeby procesu rekrutacji. W stosunku do danych osobowych podanych na podstawie zgody – informujemy, że może Pan/Pani wycofać w każdej chwili zgodę na przetwarzanie danych osobowych lecz nie będzie to miało wpływu na legalność przetwarzania dokonanego przez Administratora do czasu jej wycofania.
- Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być:
- podmioty dostarczające usługi informatyczne, prawnicze i audytowe na rzecz Administratora,
- organy władzy publicznej oraz organy administracji publicznej na podstawie przepisów prawa (np.: Policja, Prokuratura, ZUS, administracja skarbowa) w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych,
- kontrahenci Administratora w ramach prowadzonej przez niego działalności, w zakresie niezbędnych do zapewnienia prawidłowej współpracy.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do czasu zakończenia rekrutacji. W przypadku nawiązania stosunku pracy dane będą przetwarzane przez okres jego trwania i wymagany przepisami prawa regulującymi przechowywanie akt osobowych. Dokumenty aplikacyjne z brakami formalnymi oraz osób, które nie zostały wyłonione w procesie rekrutacji są niszczone po upływnie miesiąca od dnia zakończenia rekrutacji.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/ organizacji międzynarodowych w rozumieniu RODO.
- Posiada Pani/Pan prawo do:
- dostępu do danych osobowych (art. 15 RODO),
- sprostowania danych osobowych (art. 16 RODO),
- usunięcia danych osobowych (art. 17 RODO),
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych, w prawnie uzasadnionych przypadkach (art. 18 RODO),
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją (art. 21 RODO),
- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych poprzez złożenie/przesłanie pisma na adres Administratora, jeżeli uprzednio wyrazili Państwo taką zgodę i przetwarzanie dotyczących Państwa danych odbywa się na jej podstawie,
- Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, (telefon: 22 531 03 00), gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy prawa.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również w formie profilowania.
- Podanie przez Pana/ Panią danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Dobrowolność podania danych:
- nie ma obowiązku uczestnictwa w procesie rekrutacyjnym,
- niepodanie danych, niezłożenie lub nieuzupełnienie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkować będzie wykluczeniem z procesu rekrutacji (aplikacja nie będzie rozpatrywana),
- podanie przez Państwa innych danych w tym szczególnej kategorii danych osobowych zawartych w złożonych dokumentach (art. 9 ust. 1 RODO) jest dobrowolne.
Załączniki
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: SMR.AF.100.0012.24Drukuj informację Ogłoszenie numer: SMR.AF.100.0012.24
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Straż Miejska w Rybniku |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-06-13 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Dawid Błatoń |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-06-14 12:20:47 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Dawid Błatoń |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-06-14 12:23:09 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Dawid Błatoń |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-07-11 07:45:40 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 161 raz(y) |